Wednesday 16 August 2017

Hej!

Det har varit fullt upp på Lincoln, med inlämningar och presentationer och kurslitteratur som ska läsas så jag har inte hunnit åka till skidbackarna senaste två veckorna, vilket varit synd för för några dagar sen fick Mt Hutt (närmaste skidanläggningen) 1.16 meter snö och jag skulle hålla en presentation – jag borde få medalj för att jag inte släppte allt och åkte snowboard istället!

Här är lite bilder från skolan, vad som är kul här är att många gamla arbeten hänger kvar på väggar och korridorer efter det att studenter slutat vilket kan vara skönt när man har ide torka och behöver lite inspiration! (lärarnas kommentarer hänger också kvar ibland så hmm, kan ju få lite tips från det med ;-) )
Presentationer

Vår Studio

Lark byggnaden, med ett (troligtvis) jordbävningspåverkat hus till höger
En kväll hängde jag med och jagade southern lights som ska vara lite som norr sken, och för att se dem bra bör man köra upp mot Port Hills. Visade sig att det var lite väl blåsigt och framförallt molnigt för att se nåt, men vi fick en fin utsikt över Christchurch!

Och jag har en hus-kompis som skaffat en hundvalp! Så det är så mysigt att komma hem och busa med honom (Jock).  Han är någon form av arbetsras som ska jobba med får i framtiden och han har redan börjat träna med mina merinoull strumpor som nu finns att finna lite överallt i huset…
Nu har vi snart mid-term break i två veckor, det råder lite olika åsikter bland lärarna vad det innebär, en del menar att då ska vi plugg själva och komma ikapp i det vi ligger efter i och andra kallar det holidays… Men för min del börjar en del av ELLS sommar kursen LASC 604 Agri-environmental Landscape Management och vi ska åka på fieldtrip till Lincolns forskningsgård Mt Grand, som ligger lite utanför Wanaka. Så jag kommer vara så nära skidanläggningarna och inte kunna åka… men jag får ju se lite berg i alla fall!

Utsikt från New Brighton Spilt Reserv där vi gör en case study 

No comments:

Post a Comment