Monday 10 July 2017



Innan allt börjar på Lincoln har jag passat på att åka snowboard på södra ön. Säsongen har precis börjat och det är lite si och så med sten utanför (och i) pisten, har redan fått lämna in brädan för reparationer en gång men det var värt det!

Mt Hutt med utsikt mot havet
Bergskedjorna bakom Mt Hutt

Den lite sketchy vägen till och från Mt Hutt, kedjor ett krav!


En vecka bodde jag i Methven och åka Mt Hutt, sedan hängde jag på en Haka Tours som tog oss runt på flera olika skidsystem på sydön. Vi har en dag på Mt Hutt som ligger relativt nära Christchurch, två dagar på Cardrona (skulle ha varit en dag på Treble Cone men de hade inte öppnat än) som ligger mellan Wanaka och Queenstown, en dag på Coronet Peak en dag på Remarkables som båda ligger nära Queenstown, en dag heliski utanför Wanaka och en dag på Ohau som ligger lite mer inåt land ovanför Wanaka.


Utsikt från vägen ner från Cardrona (tror jag)
Remarkables
Remarkables med tour guiden Burto
Wanaka, på väg till heliski
Heliski
Heliski
Heliski

Vi har haft en del dagar med sol, en del med slush, andra med puder och några med helt whiteout, men det har varit fantastiskt kul! Jag kan starkt rekommendera företaget Haka Tours som ordnat med transport, boende och bra guidning. En upplevelse utöver det vanliga!


Och en lite kul karta jag såg…!



Bara några dagar kvar tills plugget börjar!



No comments:

Post a Comment