Sunday 15 October 2017

Mellan de sista lektionerna hann jag åka ner till Queenstown några dagar för lite åkning innan de stängde för säsongen. Några veckor senare slutade studierna och skidsäsongen (fick in 30 dagars åkning på 8 olika anläggningar J ).

 Utsikt från Coronet Peak

Utsikt från Queenstown Park

Sedan bodde jag i på mysiga Methven Bunkhouse i några veckor då jag bara hade lektioner 1 gång i veckan och det var nära till Mt Hutt skidanläggning.

Afterski-te i solen på backpackers veranda i en hammock, kan det bli bättre?  


Och sommaren, eller våren i alla fall, har börjat och därmed också camping och vandrings säsongen!

Så nu ska jag ordna kartor och planera kommande veckor så gott det går, det blir troligtvis mycket berg och enbart södra ön. Även on Hobbiton på Norra ön lockar så har jag ju redan varit där några gånger… Men jag kanske ändar mig lite senare!   

Utsikt från vägen upp mot Mt Hutt

Methven med berg som backdrop.



No comments:

Post a Comment